Katrina-funktionerna

Katrina är din hjälp på jobbet då det gäller att styra upp de dagliga arbetsuppgifterna. I Katrina bokar du lokaler och synkroniserar kalendrar. Med tillvalsfunktionerna skräddarsyr du Katrina att betjäna dig och ditt arbetslag med just de funktioner ni behöver mest. 

katrina_ominaisuudet

Katrinas basfunktioner

Katrinas historia

Katrina utvecklades för att smidigt kommunicera arbetsuppgifter, synkronisera kalendrar och koordinera bokningar med varandra. M&V Software, företaget bakom Katrina, är ett innovativt finländskt företag som har utvecklat programmet utgående från församlingarnas behov sedan år 2002. Katrina är marknadsledare i Finland med församlingar på allt från 5 i personalen upp till 300 anställda.

Programmet har vuxit från ett kalenderprogram till ett komplett verksamhetsstyrsystem. Företaget har kontor i Jyväskylä och Raumo i Finland och betjänar sedan år 2017 också i Sverige.

Brett utbud av funktioner

Katrina är ett webb-baserat verksamhetsstyrsystem med ett brett utbud av funktioner. Församlingarna bestämmer användningsgraden genom att utöka Katrinas basprogram med tilläggsmoduler enligt eget behov.

Då vi utvecklar Katrina beaktar vi alltid Svenska kyrkans framtidsplaner för att smidigt kunna tillgodose nya behov som ställs på våra kunder. Gränssnitt förenklar och automatiserar informationsflödet och minskar på den manuella arbetsinsatsen. Katrinas basprogram erbjuder gränssnitt till Svenska kyrkans Kyrknät via Kommunikatorn och möjliggör automatiserad publicering av händelser i kyrkans kalender, hämtar Kyrkoåret till Gudstjänsplaneringen och automatiserar även rapporteringen av verksamhetsstatistik.

Ytterligare information om tilläggsfunktionerna finns på sidan Tilläggsfunktioner

 

Support

En del av personalen på M&V Software Ab hör till Katrina-teamet och betjänar på Katrina Support. Den betjänar alla församlingar som använder Katrina. Katrina teamet producerar uppdateringar i Katrina som sedan kan användas av alla Katrina-användare i samband med automatiska uppdateringar. En säkerhetskopiering av församlingens Katrina körs varje dygn till våra servrar. Vid behov återställer Katrina-supporten information och data till Katrina-konton om så önskas.

 

 

Perusohjelmisto koostuu lukuisista seurakuntien käyttöön luoduista ominaisuuksista.

  • Personkalender
  • Lokalkalender
  • Katrina CRM Katrina CRM-person/kundregister
  • Mobilfunktion för kalendrar, bokningar, tidsregistrering, statistik och reseräkning
  • Visuell anpassning av personer, mallar och bokningstyper
  • Bokningsbok
  • Sök bokningar
  • Sök tider
  • Gudstjänstplanering
  • Bibliotek
  • Kostnadsställesfördelning
  • Statistik (automatiserad överföring av verksamhetsstatistik via gränssnitt till Svenska kyrkan nationellt)
  • Beläggning av lokaler och andra statistikverktyg som underlättar administrativ ledning
  • Faktureringsunderlag direkt i bokningarna
  • Semester och Arbetstider
  • Reseräkningar, även via mobilfunktionen
  • Serveringsbokningar
  • Utskrifter på alla bokningar
  • Informationsfunktion på framsidan
  • Interna meddelanden och Katrina systemaviseringar
  • Förrättningsblanketterna integrerade i bokningarna gällande kyrkliga handlingar
  • Bokningsbekräftelse per e-post, även till externa mottagare
  • Mediakommunikation med information direkt från bokningarna
  • Sökning av funktionärer som saknas i bokningarna
  • Omfattande inställningsanpassningar per funktion
  • Användarinställningar
  • Personliga inställningar för att informera om tillgänglighet
  • Online-anvisingar
  • Feedback-kanal

Katrina är ett verksamhetsstyrsystem utvecklat med och för församlingarna

Katrina – din hjälp på jobbet

Katrina är ett modernt webb-baserat verksamhetsstyrsystem som utvecklats tillsammans med församlingarna. Du kan tryggt sköta administrationen och få en överblick varhelst du befinner dig via dator, laptop, surfplatta – eller mobilen!

Vi er bjuder funktioner på ett helt nytt sätt – i en och samma bokning kan du;

Göra kalender- och resurs-synkronisering för både lokaler, individer och grupper
Gudtjänstplanering med hämtning av kyrkoårets teman
Marknadsföring till webb och print
Fakturaunderlag för serveringar och lokalhyror
Klimatkontroll
Clearingunderlag från KBOK
Kyrkogårdsunderlag
Automatisera statistiken
Sända bekräftelse till extern e-post

Vi koordinerar de flesta funktioner församlingen behöver och underlättar vardagen och kommunikationen inom hela arbetsgemenskapen. Vi är de första i Sverige som erbjuder en Diakoni-modul där stödbeslut och personregister är lättanvända och garanterar fullständig datasäkerhet i enlighet med GDPR.

Funktionellt och pålitligt person- och kundregister

Funktionellt och pålitligt person- och kundregister

CRM-person- och kundregistret utvecklades våren 2018 som ett komplement för att spara uppgifter på personer och företag. Där hittas de lätt och uppgifterna redigeras koordinerat enbart på ett ställe.

Katrina CRM stöder registerupprätthållaren gällande de EU-förordningar som trädde i kraft 25.5.2018.

Katrina fungerar var du än befinner dig

Vi koordinerar de flesta funktioner församlingen behöver och underlättar vardagen och kommunikationen inom hela arbetsgemenskapen. Mobilversionen fungerar både på mobilen och på surfplattan och finns tillhands precis då du behöver Katrina för att hålla ordning.

Arbetstidsregistreringen på mobilen har en lokaliseringsfunktion via GPS och är på så sätt en behändigt och förmånligt sätt att ge passerlov genom att samtidigt fungera som nyckeltag.

Skräddarsy Katrina att motsvara just ditt behov

Katrina har utvecklats med många tilläggsfunktioner som kommunicerar med varandra. De dagliga rutinerna underlättas således då data uppdateras automatiskt och du slipper korrigera information på flera ställen eller flera gånger!

Katrina betjänar dig väldigt behändigt i vardagens rutiner då hon vet och kommer ihåg och alltid finns tillhands. Du kan skräddarsy Katrina att motsvara din församlings behov genom våra tilläggsfunktioner.

Kunderna berättar

Katrina är ett populärt verksamhetsstyrsystem för församlingar. Här ser du vad kunderna tycker om oss.

Katrinas tilläggsfunktioner ger dig en större nytta av systemet.

Skräddarsy Katrina enligt din församlings behov.

Du kan anpassa Katrina till att exakt passa din församlings behov genom det breda utbudet av tilläggsfunktioner som är integrerade i Katrina.

De officiella tilläggsfunktionerna samverkar.

Genom att ta i bruk Katrinas tilläggsfunktioner garanterar du ett program som fungerar smidigt ihop. Funktionerna är programmerade med samma användar-logik för att informationen skall löpa mellan modulerna.

Tilläggsfunktionerna ger mervärde.

Informationen i Katrinas tilläggsfunktioner uppdateras automatiskt i alla moduler. Då du korrigerar eller uppdaterar data i en modul kan du tryggt lita på att den även automatiskt uppdateras i de andra funktionerna och i mobilen.

Katrina är församlingarnas favoritprogram i Finland!

"Mobiliteten är definitivt Katrinas bästa egenskap"

Vesa Koivisto, kyrkoherde, Träskända församling

Katrina följer alltid med – både i din arbetsdator och mobilen

Katrinas mobilversion ger dig möjlighet att administrera bokningar var än du rör dig. Versionen är specifikt framtagen för mobila enheter och möjliggör användningen av mallar samt alla resurskalendrar.

Mobilappen användas också för arbetstidsregistrering och reseräkningar. Du kan alltså registrera dina arbetstider i din egen smartmobil. När du utför registreringen sparas platsinformation för platsen där registreringen gjorts, så registreringen är enkel att göra också under en arbetsresa. Reseräkningen sköts också enkelt via mobilen, du kan göra en samlings-reseräkning eller rapportera enskilda resor. Med den här funktionen erbjuder Katrina ett praktiskt och förmånligt tilläggsalternativ, till exempel ett inloggningssystem med nyckeltag.

Begär om offert

Vi ger alla nya Katrina-kunder en skräddarsydd offert.

Boka en introduktion eller få mer information

Kostnadsfri introduktion

Boka tid till en kostnadsfri introduktion där vi visar hur Katrina fungerar utgående från din församlings behov.
 

Kontakta oss

Tag gärna kontakt om du vill veta mera om funktionerna i Katrina så återkommer vi snarast möjligt. Hos oss är personlig kundbetjäning en hjärtesak.